Lee Filter

Beräknad lästid: 1 min
Lee Filters packaging.

Lee Filters grundades 1967 och var en ursprunglig del av gruppen som förvandlades till Lee International. Nu ägs företaget av Panavision och är ledande inom tillverkning av arkitektoniska, belysnings- och kamerafilter på global skala. De producerar precisionslösningar för alla från fotografer till arkitekter och filmfotografer. 

Uppdraget

Lee Filters informerade oss om att de vanligtvis använde kartongförpackningar för sina produkter. De behövde dock ett alternativ med skyddande egenskaper för sitt glasfiltersortiment. De använde kundundersökningar för att fastställa att deras förpackningar också behövde vara mer hållbara samtidigt som de matchade de specifika storlekarna på deras filter. 

Vår lösning

Efter att ha slutfört sin forskning beslutade teamet på Lee Filters att plåtförpackningar var det bästa materialet för deras unika produkter. Förutom att den gav rätt hållbarhet var den också mer kostnadseffektiv jämfört med andra alternativ inklusive härdad plast. Vi designade också en skuminsats som användes för att skydda produkten inuti och säkerställa att den förblev säker under transport. 

Svar från Lee Filters:

"Nära samarbete är en nyckelfaktor för alla inköpsteam – Tinware Direct kunde uppfylla detta krav och erbjöd oss ​​också den perfekta förpackningslösningen för vår produkt till ett pris inom vår budget. De har precis markerat alla rätt rutor.”


Du kanske också gillar Visa alla

Sustainable packaging

Förstå hållbara förpackningar: En djupgående titt

Upptäck allt du behöver veta om de olika typerna av hållbara förpackningar.

Image of hand pushing plastic packaging away

Övergång från plast till miljövänlig förpackning: En guide i fem steg

Upptäck de väsentliga stegen för att eliminera plastförpackningar från din affärsverksamhet och anta miljövänliga förpackningsalternativ.

Forest with sustainable packaging images

Miljövänlig förpackning avgörande för FMCG-företag

Med varumärken som tycker att det är utmanande att uppfylla sina hållbarhetsmål, blir betoningen på lämpliga förpackningar av FMCG-företag allt tydligare.