Sprid festglädje och hantverksmarknadsföring med semesterförpackningar

Beräknad lästid: 2 min
Festive packaging deliveries

Det är den där magiska tiden på året igen, inte bara på grund av presenter, julgranar och blinkande ljus. Semesterperioden är när din försäljning verkligen kan skjuta i höjden, förutsatt att du fattar rätt marknadsföringsbeslut.

När du utvecklar din marknadsföringsstrategi, glöm inte din förpackning. Effektiv produktförpackning säkerställer att dina varor sticker ut på butikshyllorna och drar till sig mer uppmärksamhet än liknande erbjudanden från större konkurrenter.

Med detta i åtanke, låt oss fördjupa oss i några av de bästa strategierna för att göra din julförpackning effektiv den här säsongen.

Integrera det med din varumärkesimage

Ett av de mest effektiva sätten att göra din förpackning minnesvärd och skapa ett bestående intryck är att se till att den passar perfekt med din övergripande marknadsföringsstrategi. Dryckesföretag som Coca-Cola utmärker sig på detta. De modifierar inte bara sina förpackningar för semesterperioden; de uppdaterar också sin hemsida, TV-reklam, skyltar och allt annat för att skapa ett sammanhållet utseende. Även mindre företag bör producera innehåll på sociala medier som återspeglar och förstärker den festliga atmosfären i deras förpackningar.

Välj ett tema

Att välja rätt tema förenar din julförpackningsdesign på ett vackert sätt. Ett klassiskt tillvägagångssätt är att använda röda eller gröna färger som omedelbart framkallar semesterkänslan för kunderna.

Bibehåll varumärkesigenkänning

Om dina produkter finns på butikshyllorna är det avgörande att ditt varumärke förblir identifierbart i din festliga omdesign. Många företag går överbord med en fantastisk semesterestetik som kan skymma deras varumärkesidentitet. Om du gör detta riskerar du att tappa kunder som redan är intresserade av dina produkter.

Håll det enkelt

Många företag tror felaktigt att festliga förpackningar måste vara invecklade eller komplicerade. Nackdelen med komplex design är att de kan ta månader att skapa och leverera. Om du beställer din julförpackning i november, överväg att anpassa lagerförpackningar tillgängliga online. Det finns många sätt att förbättra den, som att lägga till etiketter eller fästa en rosett för att få den att se ut som en present. Du kan till och med vira en båge runt utsidan. Kunder kommer att uppskatta dessa små men meningsfulla uppdateringar av din förpackningsdesign. Alternativt kan du överväga att lägga till en etikett inuti eller utanför förpackningen för att skicka säsongshälsningar till dina kunder. Gör det personligt så kommer de att känna en koppling till ditt varumärke.

När bör du lansera ditt semesterpaket?

Om du är i e-handelssektorn har du förmodligen märkt att festlig marknadsföring börjar tidigare varje år. Därför är det när som helst efter Halloween ett utmärkt tillfälle att marknadsföra en ny julversion av en av dina bästa produkter. Du kan till och med introducera det på marknaden tidigare med effektiva e-postkampanjer och kampanjer i sociala medier.

Köp ditt semesterpaket nu

Nu är den perfekta tiden att köpa burkar eller kartongrör för dina produkter den här säsongen. Dessa lagervaror är lätta att anpassa med förtjusande etiketter som omedelbart påminner kunderna om slädklockor, mistel och julens förtrollning.


Du kanske också gillar Visa alla

Cupid’s Selection: Top Packaging for Valentine’s Day

Cupid's Selection: Toppförpackning för alla hjärtans dag

Gör dig redo för den kommande försäljningssäsongen.

Festive packaging deliveries

Sprid festglädje och hantverksmarknadsföring med semesterförpackningar

Upptäck hemligheterna bakom exceptionella julförpackningar.

Collection of sustainable packaging surrounded by Halloween decor