5 förpackningsproblem som kan skada dina företagsrecensioner

Beräknad lästid: 3 min
Biscuit tin on glass table with a white background.

Mer än 80 % av kunderna kommer att kontrollera recensionerna innan de förbinder sig att köpa en produkt online. Oavsett om de utforskar Google, sociala medier eller personliga hänvisningar är det viktigt att de upptäcker en positiv uppfattning om ditt företag. Det är därför det är viktigt att utforska några av de frågor som kan skada konsumenternas åsikter.

I likhet med leveranser kan kunder ha stora problem med ditt företag om förpackningen du väljer inte motsvarar deras förväntningar. Här är några vanliga klagomål du bör ta itu med.

Falsk marknadsföring 

Ett av de bästa sätten att få din produkt att sticka ut är att skräddarsy förpackningen. Du kan göra detta med utskrifter, etiketter och olika andra designfunktioner. Men om du väljer att utforska denna möjlighet är det viktigt att se till att bilderna eller meddelandena matchar produkten inuti. Om du till exempel använder en bild av föremålet på utsidan av förpackningen, måste den matcha vad som finns inuti.

Skadade föremål 

Ett stort problem för kunderna är varor som levereras skadade. Detta inträffar ofta för att förpackningen som används inte är lämplig för att hålla föremål säkra. I vissa fall betyder det att du inte har använt tillräckligt med material. I andra fall kan det vara ett problem med ditt leveransföretag, men detta kommer fortfarande att återspegla ditt varumärke. Det är därför metallförpackningar som plåt är ett populärt val. Den kombinerar stålets styrka med tennets skönhet.

Svårt att öppna 

Tillgänglighet är en annan nyckelfaktor som du alltid bör tänka på när du väljer eller designar förpackningar för en ny produkt. Om din förpackning är svår att öppna, kommer den att göra kunderna frustrerade och irriterade. Detta gäller även om produkten du säljer är helt fantastisk. Det finns många sätt att säkerställa att din förpackning är lätt att öppna. Om du till exempel använder ståpåsar bör du se till att de är utformade med en rivöppning.

Tråkigt eller vanligt

Du kan också tycka att din förpackning är för tråkig eller enkel. Detta är särskilt viktigt för föremål där det estetiska är en del av överklagandet. Du kan till exempel sälja ljus. Ljus köps vanligtvis som presenter under julen. I det här fallet förväntar sig kunderna ofta att förpackningen är vacker. Ljusburkförpackningar är ett utmärkt sätt att uppnå denna effekt och säkerställa att din produkt skapar rätt intryck.

Glöm inte att en stor andel av din kundbas kommer att dela bilder av förpackningar som de älskar. Så det ligger i ditt intresse att vara kreativ och fantasifull med dina designval.

För stor

Kunderna bryr sig mer om miljön nu för tiden. Millennials i synnerhet ser skyddet av planeten som en högsta prioritet. Det betyder att de inte vill köpa produkter som avfallsmaterial eller använder stora mängder papper och kartong. Istället bör du se till att din förpackning matchar storleken på varan du säljer eller levererar.

Som du kan se kan dina förpackningsval ha en enorm inverkan på kundernas uppfattning. På Tinware Direct är vi specialiserade på att lagra och skapa förpackningar som alla konsumenter kommer att älska. Ta kontakt med vårt team idag för att lära dig hur vi kan hjälpa dig att nå dina marknadsföringsmål.


Du kanske också gillar Visa alla

Ferrero Roche

Företag i hela EU anammar hållbara förpackningar

Stora varumärken utforskar nu hållbara förpackningar. Upptäck mer.

Heart shaped tin packaging

Metallburkar: Det bästa förpackningsvalet för EU-konsumenter

Gå in i logiken bakom metallförpackningarnas ökande popularitet bland din kundkrets.

Sustainability: protecting the environment

Att välja hållbara förpackningar: ett nyckelsteg mot att rädda planeten

Det är ingen överdrift: rätt förpackningsbeslut kan påverka vår miljö avsevärt. Oavsett om du är en småföretagare eller en del av ett små och medelstora företag, är dina val viktiga. Även om byte t...